Reisverslag Barcelona 25 oktober 2021

25 oktober 2021 - Barcelona, Spanje

Het reizen met een cruiseschip is natuurlijk niet alleen leuk en heeft zo zijn voordelen, maar waar je ook rekening mee die t te houden is dat je eenmaal van wal bent en op de grote zee rondvaart, je geen internet 3G/4G laat staan 5G hebt. Je hebt 2 keuzes: of heerlijk géén social media en dus echt vakantie of je maakt gebruik van WiFi van het cruiseschip, maar dan dien je wel een internet pakket online aan te schaffen. Je kunt alleen van je eigen internetbundel gebruikmaken als je gewoon in de haven  aan wal bent. Een handig weetje waar je wellicht  vooraf rekening mee dient te houden.

Nou is het vandaag de dag eigenijk ondenkbaar dat je bijna geen gebruik maakt van je mobiele telefoon; want je wilt toch familie en of vrienden laten weten dat je veilig  bent aangekomen. Of je wilt laten zien hoe mooi het ergens is, enz.

Dat wilde wij dus ook en daarom maar 1 social media internetpakket gekocht om zo via WhatsApp, Facebook en Instagram een beetje contact met je familie en vrienden te houden.

En eenmaal aangemeerd, kunnen we dan even toch de mail checken, of de online krant lezen, het nieuws  volgen, maar natuurlijk ook ons reisblog publiceren en wat foto's  uploaden.

Daarom kan het dus soms even duren voor er een nieuw reisblog verschijnt 🌞😉🤭, maar goed we hebben ook vakantie dus we genieten vooral en elke dag natuurlijk toch op tijd op voor een mooie excursie.

En over excursie gesproken, we zijn alweer in Barcelona  aangekomen en wat enigszins bewolkt en fris begint die dag veranderd in no-time in een zo'n overgoten dag.

Maar goed voor het zo ver is.... we hadden de wekker vroeg gezet, omdat we om 09.00 uur gereed moesten staan en om 09.15 uur in de bus moesten zitten. Nou die wekker en vakantie i.c.m. elke dag lekker actief bezig zijn, een avondje doorzakken dat kan er voor zorgen dat je bij het afgaan van de wekker denkt.... nog even 5 minuten en dan staan we wel op 😉🤭.

Ja dat opstaan gaat echt wel gebeuren, maar deze ochtend iets gehaaster dan in eerste instantie die avond ervoor bedacht.... het was ineens 08.00 uur geweest!

Snel het bed uit, het hele ochtend ritueel in een sneltreinvaart uitvoeren en dan in een draf naar de ontbijtzaal..... en daar gaan we weer; welk dek en waar precies zit dat ook alweer 😉🤣

Alles wat dan tegen kan zitten, zit dan ook tegen zeg maar.... liften die niet komen of al vol zitten, mede reisgenoten die alle tijd van de wereld hebben, enz.

Eenmaal bij de ontbijtzaal aangekomen snel wat eten, 2 cappuccinos en jus doorgangen  bestellen en naar binnen werken om daarna gelijk door te gaan naar de uitgang waar we het hele ritueel van controles moeten doorlopen alvorens we van boord mogen.

We worden buiten opgewacht door onze vriendelijk Costa Hostess en die ons het juiste busnr. doorgeeft.

Eenmaal in de bus gaat het dan snel en gaan we op pad en ook nu weer een reisleider die veel verteld over het mooie Barcelona. De gebouwen, de haven, bepaalde tradities, enz

We stoppen op een mooie locatie om foto's te maken ... panorama uitzicht over de haven, de zee, het cruiseschip Costa Smeralda, de bergen, enz. De opkomende zo'n die het geheel opvroijkt en waarvoor je direct het vakantiegevoel weer helemaal hebt en gelijk alles weer vergeet.

Als hoogtepunt natuurlijk de enige echte kathedraal waar men al sinds jaar en dag aan bouwt en ook op deze dag is te zien hoe men hoog, heel hoog nog volop aan het bouwen zijn.

Architect Antoni Gaudi heeft hem ontworpen en men is in 1862!!!! Begonne met het bouwen en men is nog steeds niet klaar.

Maar wauw wat een uniek bouwwerk, wat een beelden, kleuren, verhalen zijn daar in verwerkt en te bewonderen. Je moet dit echt met eigen ogen gezien hebben om het te geloven. Het is natuurijk een toeristische trekpleister en wordt ook zwaar bewaakt.

Dan is het tijd voor een korte plaspauze en een verfrissing want het is al best warm zo in de Spaanse zon.

Na ongeveer 3,5 uur zijn we weer terug bij het cruiseschip en dienen we weer alle veiligheidsprotocollen te doorlopen alvorens we weer aan boord mogen.

Daarna is het tijd voor de lunch welke ook nu weer gewoon fantastisch is. Wat een werk maken ze er hier elke dag van en wat een keuze.

Na de lunch is het tijd voor ontspanning op 1 van de vele dekken en kiezen wij er voor om te gaan zonnen.

Om 18.55 uur worden we weer aan onze vaste tafel in de vaste eetzaal verwacht  en worden we wederom vriendelijk  welkom geheten door onze vaste tafeldame...

Ook nu weer nemen we dag door met onze vaste tafel medereizigers en lachen we weer heel wat af.

Na het eten gaan we weer onze eigen weg en heeft het Cruiseschip de haven van Barcelona alweer verlaten en zijn we onderweg naar Palma de Mallorca.

We gaan naar t casino en hebben dit keer een beetje geluk... 💶💶

We sluiten de avond af met een fantastisch optreden  van niemand minder dan Madonna... 😊😉😍🤩😂 dat wil zeggen een 4-tal dames brengen muziek van Madonna ten gehore  en 1 van die dames is bijna een look-a-like van Madonna. Het publiek gaat los en ze doet t echt mega geweldig goed. Wij hebben genoten en gaan moe maar voldaan naar onze hut om daarna wakker te worden in Palma de Mallorca....

Liefs en groetjes,

Dave & Patrick 🏳️‍🌈💖💟🛳

1. Sven:
    26 oktober 2021
    Ha mannen, wat geweldig om te lezen, ik beleef het allemaal mee vanuit het koude kikkerlandje.... en Madonna én een eigen tafell dame? Moet niet gekker worden! Jullie worden verwend en dat hebben jullie verdient X Sven
  2. :
    30 oktober 2021
    Dank je lieverd xxx 😘
  3. Peter huisman:
    26 oktober 2021
    Echt top zo te kunnen lezen hoe jullie het ervaren! Ik wordt er gewoon een beetje jaloers van!!!! :) :D geniet er nog maar volop van lieverds! :) xxx
  4. :
    30 oktober 2021