De terugreis 30 oktober 2021

30 oktober 2021 - Savona, Italië

Zoals aan alle leuke, gezellige, fatnstische reizen komt ook aan deze weddingcruise een einde.

We varen vanuit Rome dus weer terug naar de haven van Savona en in de vroege ochtend dat ik wakker wordt, is het nog donker en varen we in de buurt van het vasteland. In de verte zie ik wat lichtjes branden en terwijl ik op weg ben naar de badkamer; kijk ik even naar mijn liefste. Die ligt nog helemaal in dromenland ver onder de dekens.

Het is tijd om een lekkere douche te nemen en mezelf alvast aan te kleden, de laatste spulletjes in de handbagage te doen en ondertussen mijn liefste ook maar wakker te kussen.

Als het aan hem ligt, blijft hij nog even lekker slapen, maar helaas dat gaat niet want om 08.00 uur moeten we de hut vrijgegeven  hebben voor de schoonmakers.

Na wat gepruttel ergens ver onder de dekens, komt ineens een lief klein slaperig koppie tevoorschijn...

"Kom schat je moet er ook uitkomen" roep ik naar hem. Nog even 5 minuten lieffie roept hij terug. Nou vooruit dan en ik ga alvast de reispapieren opzoeken, checken  en nog wat laatse gegevens invullen.

Als uiteindelijk ook mijn liefste gedoucht, aangekleed en gereed is, pakken we onze spullen en gaan naar de ontbijtzaal om voor deze reis van de laatste keer van al dat lekkers te genieten.

Terwijl we aan het ontbijten zijn, meert de Costa Smeralda aan in de haven van Savona. Het is bewolkt, maar het is en blijft een geweldig moment en uitzicht als dit schip aanlegt.

De trossen worden vastgemaakt en alles wordt gereed gemaakt en gezet om alle bagage, reizigers, goederen, entertainment materialen van boord te kunnen laten gaan.

Na het ontbijt is het wachten. We moeten ons verzamelen op dek 8 en daar worden we rond 10.00 uur geroepen dat ook wij het cruiseschip mogen gaan verlaten.

Bij het verlaten nog wat laatste kiekjes maken en voelt het heel bijzonder, apart maar ook een beetje emotioneel. Wat een geweldige week hebben wij gehad, wat een ervaring, een beleving en een wereld op zich.

Alle lof, dank en respect voor de volledige bemanning van de Costa Smeralda want er komt heel wat bij kijken als je tussen de 5.200 en 6.500 gasten moet weten te vermaken, te voorzien van lekker en goed eten & drinken.

Dit cruiseschip is een plaatje en van heel veel of misschien mogen wij wel zeggen van alle gemakken  voorzien.

Één ding is zeker dit was voor ons onze eerste cruise op zee, maar zeker niet de laatste!

Terwijl wij van boord lopen via de lange moderne loopbrug worden er alweer 3 vrachtwagens vol levensmiddelen met heftrucks gelost en schuiven pallets vol lekkers het laadruim in.

Alles wordt schoongemaakt, af- & aangevoerd, bemanning gaat van boord of komt juist nu aan boord. Alles wordt weer de komende uren in gereedheid gebracht voor het vertrek later deze dag vanuit de haven van Savona.

Bedankt Costa Smeralda en een behouden vaart 🛳❤👍👌

Liefs & groetjes,

Dave & Patrick 😘🌞💖🏳️‍🌈

1. Debby:
    30 oktober 2021
    Ik voel haast jullie afscheid en emotie in jullie blog.
    Die was een reis een avontuur wat ze jullie nooit meer kunnen afnemen.
    Jullie Honeymoon!❤🥰
    Afscheid met een lach en een traan, mooie liefdevolle herinneringen, een prachtige bezegeling de kroon op jullie huwelijk❤🥰💋🙏🥂
  2. :
    31 oktober 2021
    😘❤🌞🤩 dank je lieverd.... was zeker mooi en een Top cruise