Reisverslag vervolg 26 okt &27 okt. 2021

28 oktober 2021 - Messina, Italië

Hallo beste lezers,

Vanmorgen (don. 28 okt.) om 06.00 uur aangelegd in de haven van Messina (Italië). We hebben de reis van 36 uur op zee goed doorstaan.

Terug naar het punt waar ik mijn reisblog van Palma de Mallorca wat abrupt was geëindigd; we vertrokken dus om ca. 18.15 uur uit de haven.

Om 19.00 uur hadden we weer in hetzelfde restaurant  ons diner met onze vaste gezellige tefelgasten.

We werden weer warm onthaald door onze tafeldame en kregen wederom ons vaste drankje 🌞😉😊.

Het grote kiezen uit al dat lekkere begin weer, maar het was ook lastig want ja alles staat in het Italiaans en sommige worden kun je dan wel snel vertalen, maar dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het is wat je hoopt dat het is.

Deze keer had ik mijn partner voor mij laten kiezen,  want ik vond hett gewoon moeilijk en het menu sprak me niet zo erg aan. Dan is mijn tip in deze: ga op het advies van anderen af en laat je gewoon verrassen.

Nou daar had ik goed aan gedaan want alles wat er ons weer werd voorgeschoteld was niet alleen een kunstwerk en een genot om te zien, ook voor de smaakpapillen was het weer enorm genieten.

Als je al dit lekkers zelf zou moeten bedenken en combineren; nou wij zouden er niet opkomen.

De chefkoks hadden ons ook nu weer versteld doen staan van al dit lekkers.

En als je dacht van nou t kan toch niet lekkerder of gekker; nou dat kan dus wel. Alle dagen  is het genieten. Van al dit lekkers heb ik uiteraard foto's  gemaakt en ik zal deze hier ook posten, zodat jullie zelf kunnen zien wat voor creatieve lekkere  kunstwerkjes wij elke avond voorgezet krijgen/ kregen.

Uiteraard  namen we met onze medereizigers/tafelgasten de dag weer door en leerden we elkaar weer een stukje beter kennen. Het leuke hieraan is dat 2 van onze tafelgasten zussen zijn en die komen uit de mooie gezellige Brabantse provincie.

Zij hadden al genoeg meegemaakt in hun dagelijkse leven en waren echt feestbeesten en gangmakers dus dan is het al snel gezellig en kwamen er diverse verhalen ons ten gehore en werd er ook nu weer veel gelachen met elkaar.

Na het diner ging een ieder weer zijn eigen weg en wij dus ook. De Painobar, het casino, de shops aan board, het theater, de shows; er is van alles te doen en volop vermaak. De vele cappuccinos, lekkere cocktails, ice-creams, pancakes met banaan en Nutella..... het kan niet op en voor je het weet is het alweer na middernacht en zochten we onze hut maar weer op.

De volgende dag verbleven we toch op zee dus we konden uitslapen en hadden dus geen haast, hoefden geen wekker te zetten om op tijd bij de een bus te zijn.

We gingen slapen en al varende over zee, wat je overigens totaal niet merkt of voelt, werden we de volgende  ochtend rond 08.00 uur alweer wakker.

Het was bewolkt en even regende het ietwat. We gingen ons aankleden en naar de ontbijtzaal want wij hadden alweer trek  en zin in een lekker cappuccino en lekkere jus d'orange.
Het was deze ochtend drukker aan boord dan normaal, maar dat is logisch want vandaag zit iedereen aan boord van dit cruiseschip Costa Smeralda. Maar ondanks dat iedereen er is, viel het ons enorm mee hoe snel en vlot alles verliep. Het ontbijtbuffet is in trek en dat kan ook niet anders  met zo veel keuze, zo veel lekkers, vers bereid, vriendelijke bemanning en die goede gezellige gastvrijheid.

Wat ons opvalt is dat alles steeds spik en span is en heel de dag wordt er gepoetst, opgeruimd en worden alle maatregelen genomen en nageleefd om de gezondheid en veiligheid van zowel alle gasten als de bemanning te waarborgen.

Het is een feit dat er corona is en het enige wat ons daar op wijst is het verplicht dragen van een facemask tijdens het lopen op dit immense cruiseschip.

Buiten op de dekken doen velen hem af want afstand houden en bewaren is daar nu eenmaal makkelijker. Daarnaast doe je die eenmaal liggende lopend in de zon vanzelf af want buiten het feit dat het warm en benauwend is, wil je natuurlijk niet dat alles bruin wordt door de zin en naderhand aan je mond, je neus en je kin te zien is hoe en waar je facemask  heeft gezeten 🌞😂🤣🤭.

Naarmate de ochtend vorderde en we verder op zee kwamen verandere het weer ook en kwam de zon er heerlijk bij en was het genieten geblazen.

Het was al snel weer middag en we gingen op zoek naar een lunchkaart om eens te genieten van weer een hoop lekkers.

Deze keer hadden we gekozen voor een restaurant met waiter service. Dat houdt in je gaat zitten, blijft zitten en je laat het personeel voor je lopen 😊😉. Ik kan jullie zeggen dat is best heerlijk tijdens een cruise als deze. Je kiest uit wat je wilt hebben, men scant  je Costa clubcard en de rest gaat bijna vanzelf.

Het ontbreekt ons aan niets, en het smaakt allemaal heerlijk.

Na de lunch gaan we naar dek 7 en genieten van het uitzicht.

Voor nu en tot zover dit reisverslag. In mijn volgende reisblog vertel ik over de avond.... want die is/ wordt speciaal.....

Liefs en groetjes,
Dave & Patrick 🛳🏳️‍🌈💟💖🥂🍾