Reisverslag 28 oktober 2021

30 oktober 2021 - Messina, Italië

Na een geweldige avond, zouden wij vandaag (28-10) weer van boord gaan om een excursie te maken naar de vulkaan Etna en al het moois wat moeder natuur dan na een uitbarsting weer van maakt.

Maar helaas het slechte weer wat er in die regio huis heeft gehouden, heeft er ook voor gezorgd dat de infrastructuur enigszins verwoest is en de lokale touroperators hebben laten weten dat o.a. onze excursie dus niet door kunnen gaan.

We kregen natuurlijk een aantal alternatieven aangeboden, maar die vonden wij niet mooi en interessant genoeg en dus bleven wij deze dag maar gezellig aan boord van de Costa Smeralda.

De zon scheen volop en het was goed vertoeven op het bovenste dek. Lekker in onze zwembroeken, met een aantal cocktails en genietend van het uitzicht kwamen wij ook deze dag heerlijk door.

Aan het eind van de middag gingen we naar onze hut en namen een douche en kleedde ons om. Daarna was het tijd voor het diner met onze vaste tafelgasten, onze tafeldame en werden er verhalen uitgewisseld en veel gelachen.

Liefs & groetjes,

Dave & Patrick