Reisverslag avond van 27 oktober 2021

30 oktober 2021

Zoals al eerder geschreven in één van mijn vorige reisblogs, reizen op een cruiseschip of in ieder geval op open zee brengt als klein nadeel mee dat je geen internet hebt. Dat wil zeggen als reiziger dien je daarvoor best diep in de buidel te tasten. Maar dat is ook niet zo vreemd als je weet dat je eigen provider je een SMS stuurt met de info dat 1 Mb al € 10,= kost want je data gaan dan via een satelliet.

Dus gaat het plaatsen van reisblogs niet zo voorspoedig als ik van te voren had bedacht 🤭😉.

Maar goed ook de tijd ontbreekt mij enigszins. Wij hebben alle dagen een excursie geboekt om zo toch van boord af te mogen en te kunnen want wij willen immers wat van de wereld zien en niet alleen maar aan boord verblijven.

Daarnaast hebben wij vakantie en nemen wij vooral onze tijd om te genieten, te ontspannen en bij te tanken. Dat dat nodig is, is de afgelopen periode des te meer gebleken.

Aangezien wij in augustus getrouwd zijn en dit onze huwelijksreis is, is het juist van belang om daar dan ook samen van te genieten en Quality-time met elkaar door te brengen. Daarnaast is het op zo'n  cruise ook zo dat je bijna vanzelf nieuwe mensen leert kennen en ook dat is leuk en bijzonder.

En dus om dat speciale moment van augustus nog eens dunnetjes over te doen hadden wij uit voorzorg gala kleding meegenomen.

En daar hoort een kleine anekdote bij want wij hadden zelf hier vooraf niet aangedacht.

Een goede vriend van ons vertelde wij een poos terug dat wij deze cruise gingen maken en die zei dat is echt heel gaaf en dan heb je ook een keer een captainsdinner. Hij had zo'n zelfde cruise ooit al eens gemaakt met zijn partner - helaas is die te jong en te vroeg overleden - en wij hadden toen speciaal twee smokings gekocht. Hij pakte uit de kledingkast die 2 smokings en zei tegen ons "pas deze eens aan; deze smokings hadden wij destijds aan en als ze jullie passen dan mogen jullie die meenemen op jullie cruise".

Even was het stil en wij kleden ons om... ze zaten bijna als gegoten. Het staat jullie goed, neem ze mee mannen. Of ze nu hier in de kast blijven hangen of ik maak er jullie blij mee. Wij waren verrast en even viel er een stilte.

En dus speciaal voor deze avond, waar de dresscode "Elegance" was, deden wij deze smokings aan; compleet met vlinderstruik en manchetknopen. Toevallig werden op deze avond voor alle Costa Card members foto's gemaakt als herinnering van deze cruise.

Wij in onze smokings en helemaal fris en fruitig volledig in stijl op naar dek 6. Daar aangekomen stond er al een hele rij met  Costa Card members. De meeste netjes gekleed, anderen wat meer casual, maar wij trokken toch net wat meer bekijks....😊🤭😉. Na ca. 15 minuten waren wij aan de beurt. Na dit fotomomentje volgende er nog meer want ja, nu wij toch zo netjes in stijl gekleed waren, laten we dat dan ook maar gelijk goed vastleggen als herinnering op deze mooie cruise en onze trouwdag.

Na al die fotoshoots was het tijd voor ontspanning, een drankje en weer gezellig lopen langs alle shops, de bars, enz.

Moe maar voldoen werd het kort na middernacht weer tijd om onze hut op te zoeken en vielen we al varend op zee weer heerlijk in slaap.

Liefs &  groetjes,
Dave & Patrick 💖🏳️‍🌈💟🛳

1. Reina kruize:
    30 oktober 2021
    Lieve Dave en Patrick .
    Wat heerlijk om jullie blog te lezen! Breng me helemaal weer terug naar onze cruises. Geweldig!! Wat zullen jullie er prachtig uitgezien hebben, echt helemaal in style van gala want dat hoort erbij!! Ben benieuwd naar de foto! En voor jullie met een soort van emotie gezien de smoking te dragen van jullie vrienden. Die captains dinners zijn zo bijzonder en mooi!! Fijn dat jullie zo genieten, en ook de excursies doen, zo geniet je dubbel en kun je ook veel van de landen zien. Is het mooie van cruises. Geniet er lekker van lieverdjes. Liefs en dikke knuffels. Reina.